Silhueta de pessoa indiferenciada

Maria Manuela Martins Guerreiro

Professor auxiliar
Centro de Investigação em Turismo, Sustentabilidade e Bem-Estar
Subsistema
Docentes Universitário
Unidade ID
Centro de Investigação em Turismo, Sustentabilidade e Bem-Estar
Regime
Exclusividade
Vínculo
CT em Funções Públicas por tempo indeterminado
Manuela Guerreiro is an Assistant Professor in the Faculty of Economics, University of Algarve (Portugal). She is the Co-coordinator of the Research Centre for Tourism, Sustainability and Well-Being (CinTurs), where she is also an integrated researcher. She is the Programme Leader of the Master of Marketing Management and a member of the Board of the Master in Tourism Organizations Management at this institution. She is also a member of the Direction Board of the PhD in Tourism. Her PhD is in Economic and Management Sciences, and she holds an MSc in Cultural Management at the University of the Algarve. She graduated in Communication Sciences at Lisbon University (ISCSP). Guerreiro has experience in supervising and evaluating master dissertations and PhD thesis, as well as in developing activities as a reviewer for international peer-reviewed journals. She has participated in 10 research projects. Currently, she is Principal Investigator (PI) in the project TurExperience - Tourist experiences' impacts on the destination image (SAICT-ALG/39588/2018); and Co-IP in the project RESTUR - Residents' attitudes and Behaviours towards Sustainable Tourism Development in the Algarve (SAICT-ALG/39584/2018). She was also a researcher in the project entitled Development of a Reference Model for Quality Management in Portuguese and Brazilian Destinations, Capes/FCT (Grant No 2013-07- 2015-09). Guerreiro has published several articles in scientific peer-reviewed journals, books and international book chapters. She teaches courses in Brand Management, Events Management, and Cultural Marketing in the following master programmes: Marketing Management, Tourism Organizations Management, and Management. She also teaches a module in the PhD in Tourism in the seminar on Travel, Places and Cultures, and in the PhD in Economic and Management Sciences on Branding, respectively. Additionally, she presented several communications in conferences and participated in scientific conference committees. Guerreiro was chair or co-chair of international conferences on Marketing and Tourism. Her current research interests include Destination Management and Marketing, Consumer Experiences in Tourism, Consumer Behaviour, Marketing and Design, Brand Management, Social Media Marketing and UGC, Arts and Events Marketing. She was granted the 4 best paper awards.

Atividades

Atividades
2013. Entrevista (jornal / revista). Turismo e Cultura no Algarve. Diário de Notícias.
2020 - Presente. Tutoria. Memorability and eWOM antecedents in à la carte restaurants: A comparative study of Portugal, Spain and Brazil. Gustavo Quiroga Souki.
2019 - 2020. Orientação. SOCIAL NETWORKS AND DIGITAL INFLUENCERS: THEIR ROLE IN CUSTOMER DECISION JOURNEY IN TOURISM.Marketing Management (Mestrado). Orientador.
2020 - 2020. Orientação. A DIMENSÃO SENSORIAL DAS EXPERIÊNCIAS: UMA ABORDAGEM QUALITATIVA EM CONTEXTOS PATRIMONIAIS.Gestão de Marketing (Mestrado). Orientador.
2020 - 2020. Orientação. SOCIAL NETWORKS AND DIGITAL INFLUENCERS: THEIR ROLE IN CUSTOMER DECISION JOURNEY IN TOURISM.Gestão de Marketing (Mestrado). Orientador.
2020 - 2020. Orientação. MARKETING DIGITAL: GUIA PRÁTICO DE APOIO À GESTÃO.Gestão de Marketing (Mestrado). Orientador.
2020/04/25 - 2020/04/25. Entrevista / Programa (rádio / tv). Imagens de Marca | SIC Notícias. How culture survive in pandemic times .
2019 - 2019. Orientação. Relatos de um estágio na Solution Ozone .Marketing Management (Mestrado). Orientador.
2018 - 2019. Orientação. ESTUDO DOS PÚBLICOS DE EQUIPAMENTOS CULTURAIS E SEU POTENCIAL TURÍSTICO.Tourism (Mestrado). Orientador.
2019 - Presente. Orientação. A DIMENSÃO SENSORIAL DAS EXPERIÊNCIAS: UMA ABORDAGEM QUALITATIVA EM CONTEXTOS PATRIMONIAIS.Gestão de Marketing (Mestrado). Orientador.
2019 - Presente. Orientação. IMAGEM DO DESTINO TURÍSTICO ALGARVE NO INSTAGRAM COMPARAÇÃO ENTRE A IMAGEM PROJETADA E PERCEBIDA ONLINE – ANÁLISE PICTÓRICA
.Gestão de Marketing (Mestrado). Orientador.
2019 - 2019. Orientação. AS EXPERIÊNCIAS DE CONSUMO EM SHOPPING.Gestão de Marketing (Mestrado). Orientador.
2018 - 2019. Orientação. Development of project with marketing and design intersections for “International Conference on Design Management: A Trans-disciplinary Approach.Gestão de Marketing (Mestrado). Orientador.
2018 - 2019. Orientação. ANÁLISE DA RELAÇÃO ENTRE A GESTÃO DE PLATAFORMAS DE SOCIAL MEDIA E O eWOM. UMA PERSPETIVA DE GESTORES HOTELEIROS EM PORTUGAL.Gestão de Marketing (Mestrado). Orientador.
2019 - Presente. Orientação. As relações com as marcas nas fases adiantadas da vida.Gestão de Marketing (Mestrado). Orientador.
2019 - 2019. Organização de evento. t-Forum 2020 Global Conference | Breaking Old Barriers for a New World - Mobilizing Tourism Intelligence to Survive (2019).
Consultoria / Parecer. Avaliação do festival Terras Sem Sombra (Pedra Angular).
2019 - 2019. Orientação. Análise da relação entre a Gestão de plataformas de social media e o eWOM. Uma perspetiva de gestores hoteleiros em Portugal.Gestão de Marketing (Mestrado). Orientador.
2019 - 2019. Orientação. UM ESTUDO SOBRE A ATRATIVIDADE DA COMPRA ONLINE E DO SERVIÇO DRIVE- HIPERMERCADO JUMBO DE PORTIMÃO.Gestão de Marketing (Mestrado). Orientador.
2019 - 2019. Orientação. A JOURNEY FROM CUSTOMER VALUE PROPOSITION TO VALUE COCREATION.Ciências Económicas e Empresariais (Doutoramento). Coorientador.
2019 - 2019. Orientação. RELATOS DE UM ESTÁGIO NA SOLUTION OZONE.Gestão de Marketing (Mestrado). Orientador.
2019 - 2019. Orientação. Marketing and design intersections: an applied project for ICMD 2018 - International Conference on Marketing and Design".Gestão de Marketing (Mestrado). Orientador.
2019 - 2019. Orientação. AS EXPERIÊNCIAS DE CONSUMO EM SHOPPING.Gestão de Marketing (Mestrado). Orientador.
2019 - 2019. Orientação. Estudo dos públicos em equipamentos culturais e seu potencial turístico.Turismo (Mestrado). Coorientador.
2018 - 2018. Organização de evento. ICMD: International Conference on Marketing and Design (2018).
2018 - 2018. Orientação. Toward Appropriate Higher Education Branding: To Educate, Train and Satisfy.Gestão (Doutoramento). Coorientador.
2018 - 2018. Orientação. Human-centered Place Branding.Gestão (Doutoramento). Coorientador.
2018 - 2018. Orientação. A EXPERIÊNCIA DE PASSEIOS MARÍTIMO-TURISTICOS E ATITUDES PRÓ-AMBIENTAIS DOS VISITANTES:ANÁLISE COMPARATIVA ENTRE ÉPOCA ALTA E ÉPOCA BAIXA NO ALGARVE.Turismo (Doutoramento). Coorientador.
2018 - 2018. Orientação. HOW EVENTS CAN INFLUENCE IN THE CUSTOMER EXPERIENCE AT OUT OF THE BLUE HOSTEL: AN INTERNSHIP STORYTELLING.Gestão de Organizações Turísticas (Mestrado). Orientador.
2018 - 2018. Orientação. Defining marketing-as-practice and identifying marketing tools used by practitioners in the Algarve.Marketing (Mestrado). Coorientador.
2017 - Presente. Orientação. Conceptualizing and measuring immersive brand experience.Administração e Gestão da Saúde (Doutoramento). Coorientador.
2017 - Presente. Orientação. Fan engagement in social media: A comparison between Iranians and Portuguese in Instagram.Ciências Econmómicas e Empresariais (Doutoramento). Orientador.
2016/06/30 - 2017. Tutoria. USER GENERATED CONTENT REVIEW (UGC-R): EFFECTS OF MANAGMENT EWOM. Javier Ramón Pérez-Aranda.
2016 - 2017. Orientação. MEASURING CULTURAL EVENT EXPERIENCES: INSIGHTS FROM 365 ALGARVE.Gestão de Marketing (Mestrado). Orientador.
2016 - 2017. Orientação. O papel da informação na gestão da ansiedade, satisfação e fidelização. O caso de uma clínica de imagiologia (The role of information in the management of anxiety, satisfaction and loyalty. The case of an imaging clinic). Coorientador.
2017 - 2017. Orientação. As relações attachment-aversion no caso de marcas de distribuidor. uma perspetiva de estudantes universitários.Marketing (Mestrado). Orientador.
2017 - 2017. Orientação. Traços salientes da personalidade da marca de Cabo Verde enquanto destino turístico: a perspetiva de agentes de viagens e operadores turísticos.Gestão Empresarial (Mestrado). Orientador.
2016 - Presente. Orientação. Exploring Perceived Brand Globalness vs. Perceived Brand Localness. A case in the Algarve.Gestão (Doutoramento). Orientador.
2014 - 2016. Membro de comissão. Grupo de Missão para a Comunicação da FEUAlg .
2015 - 2016. Orientação. The evaluation of the tourist experience: the case of the cruise tourists at the port of Portimão. Coorientador.
2015 - 2016. Orientação. Islamic Festival Of Mértola: An Event Marketing Perspective. Orientador.
2015 - 2016. Orientação. Reflections on an Internship with the Publications Office of the European Union. Orientador.
2016 - 2016. Orientação. THE IMPACT OF GENDER DIFFERENCES ON CONSUMER-BRAND RALATIONSHIPS.Gestão de Marketing (Mestrado). Coorientador.
2016 - 2016. Orientação. REFLEXÕES EM TORNO DE UM ESTÁGIO NO SERVIÇO DAS PUBLICAÇÕES DA UNIÃO EUROPEIA.Gestão Empresarial (Mestrado). Orientador.
2016 - 2016. Orientação. Festival islâmico de Mértola: experiências de uns e de outros.Marketing (Mestrado). Coorientador.
2016 - 2016. Orientação. A avaliação da experiência turística: o caso dos cruzeiristas no porto de Portimão.Marketing (Mestrado). Coorientador.
2016 - 2016. Orientação. Estratégias de Conteúdo Digital. O caso de um estágio na Nata Design.Marketing (Mestrado). Orientador.
2015 - Presente. Tutoria. EXPERIENCE MARKETING - A CONTRIBUTION FOR THE DEVELOPMENT OF THE STATE OF THE ART. Nelson Matos.
2014 - 2015. Orientação. Estórias para um Turismo Slow: Contributos para o Marketing na Serra Algarvia..Marketing (Mestrado). Orientador.
2014 - 2015. Orientação. Crescimento da atividade turística em Faro através de experiências criativas. Dissertação.Marketing (Mestrado). Coorientador.
2014 - 2015. Orientação. A personalidade da marca de eventos. O caso dos festivais de música em Portugal.Master (Mestrado). Orientador.
2014 - 2015. Orientação. Experiência gastronómica e lealdade ao destino turístico: uma relação possível?. .Marketing (Mestrado). Coorientador.
2014 - 2015. Orientação. Festival Islâmico De Mértola: as de Experiências de uns e de Outros. Uma Perspetiva de Marketing de Eventos.Marketing (Mestrado). Orientador.
2015. Júri de grau académico. Perceção dos residentes sobre o impacto do turismo na sua qualidade de vida. Arguente. Ana Isabel da Silva Aço Renda (Doutoramento).
2014 - 2015. Orientação. Gastronomic experience and loyalty to the tourist destination: is there a relationship?. Orientador.
2014 - 2015. Orientação. Consumer involvement in crowdfunding: an exploratory approach. Orientador.
2014 - 2015. Orientação. Social Media Marketing. Reflexões em torno de um estágio na Ogilvy & Mather . Orientador.
2014 - 2015. Orientação. A visão de alunos e colaboradores sobre a Universidade do Algarve . Orientador.
2015 - 2015. Orientação. A personalidade da marca de eventos: o caso dos festivais de música em Portugal.Marketing (Mestrado). Coorientador.
2015 - 2015. Orientação. Social Media Marketing. Reflexões em torno de um estágio na Ogilvy & Mather.Marketing (Mestrado). Orientador.
2015 - 2015. Orientação. A VISÃO DE ALUNOS E COLABORADORES SOBRE A UNIVERSIDADE DO ALGARVE.Marketing (Mestrado). Orientador.
2015 - 2015. Orientação. EXPERIÊNCIA GASTRONÓMICA E LEALDADE AO DESTINO TURÍSTICO: UMA RELAÇÃO POSSÍVEL?.Marketing (Mestrado). Coorientador.
2015 - 2015. Orientação. CRESCIMENTO DA ATIVIDADE TURÍSTICA EM FARO ATRAVÉS DE EXPERIÊNCIAS CRIATIVAS.Marketing (Mestrado). Coorientador.
2015 - 2015. Orientação. O VALOR DA MARCA: DA PERSPETIVA DO MARKETING ÀS PERSPECTIVAS FINCNACEIRA E CONTABILÍTICA.Ciências Económicas e Empresariais (Doutoramento). Orientador.
2015/12/04. Júri de grau académico. Lake-destination image assessment: the case of the Alqueva Lake, Portugal. Arguente. Ana Isabel Barros Pimentel Rodrigues (Doutoramento).
2015/09/02. Júri de grau académico. O perfil do Enoturista – o caso português. Arguente principal. Edgar Teles Marques Salgado Lameiras (Doutoramento).
2015/02/23. Júri de grau académico. The impacts of tourism experiences in the Destination image. A marketing perspective. Arguente principal. Nelson Manuel da Silva Matos (Doutoramento).
2013 - 2014. Orientação. Festival de Folclore do Algarve – Folkfaro. Relatório de Projeto.Marketing (Mestrado). Orientador.
Consultoria / Parecer. Turismo Cultural no Algarve.
2014 - Presente. Arbitragem científica em revista. Revista Turismo - Visão e Ação.
2014 - Presente. Membro de comissão. Grupo de Missão para o Relacionamento com as Escolas FEUAlg.
2013 - 2014. Orientação. O papel da gestão de marcas para as PMEs. Orientador.
2014 - 2014. Orientação. O papel da gestão de marcas para as PMEs.Marketing (Mestrado). Orientador.
2014 - 2014. Orientação. O impacto da variável comunicação numa entrevista médica.Marketing (Mestrado). Orientador.
2012 - 2013. Orientação. Brand personality of Portugal for the russian-speaking market.Marketing (Mestrado). Orientador.
2013. Júri de grau académico. Os processos Comunicacionais na Área de Tecnologia da Informação e suas Implicações na Gestão e no Marketing. Arguente. Adriane Cristina Ribas Setti (Doutoramento).
2013 - 2013. Orientação. Brand personality of Portugal for the russian-speaking market.Marketing (Mestrado). Orientador.
2013/10/18. Júri de grau académico. The role of sensescapes in tourist experiences in rural areas. Arguente principal. Dora Lúcia Miguel Agapito (Doutoramento).
2012 - Presente. Orientação. GESTÃO DO TURISMO EM PATRIMÔNIO MUNDIAL: ANÁLISE DOS STAKEHOLDERS EM SÃO LUÍS -BR.Turismo (Doutoramento). Orientador.
2011 - 2012. Orientação. Monchique: identidade e marca. Dissertação.Gestão das Organizações Turísticas (Mestrado). Coorientador.
Consultoria / Parecer. Públicos da Feira Medieval de Castro Marim (Câmara Municipal de Castro Marim).
Consultoria / Parecer. Estudo de Caracterização do Ecoturismo no Algarve (CCDR).
Consultoria / Parecer. Estudos dos hábitos e práticas culturais dos algarvios (Delegação Regional da Cultura do Algarve).
Consultoria / Parecer. Consumos Culturais dos Turistas no Algarve (Delegação Regional de Cultural do Algarve).
Consultoria / Parecer. Avaliação Integrada da Faro 2005 - Capital Nacional da Cultura (Estrutura de Missão de Faro Capital Nacional da Cultura 2005).
Consultoria / Parecer. Destino Turístico Arade – Uma Estratégia de Intervenção. Avaliação da Qualidade no Destino Turístico Arade (Agência do Arade).
Consultoria / Parecer. Plano Estratégico para o Teatro das Figuras (Teatro Municipal de Faro).
Consultoria / Parecer. Construção de Indicadores da Qualidade no Turismo (Secretaria de Estado do Turismo).

Projetos

Projetos
2022/03/01 - 2026/02/28. Destinationscape: Developing a Scale and Testing a Framework, OE. Universidade do Algarve.
2020/01/01 - 2023/12/31. Research Centre for Tourism, Sustainability and Well-being, 6817 - DCRRNI ID. Universidade do Algarve.
2019/03/01 - 2022/09/30. RESTUR - Atitudes e Comportamentos dos Residentes: Contributos para uma Estratégia de Turismo Sustentável no Algarve, CRESC Algarve 2020. Investigador. Universidade do Algarve.
2019/03/01 - 2022/02/28. TurExperience - Impactos das experiências turísticas na imagem do destino, CRESC Algarve 2020. Investigador responsável. Universidade do Algarve.
2019/01/01 - 2021/12/31. Trail Gazers Bid An analytical & technical framework to measure returns from trail investment, Interreg Atlantic Area. Investigador. Universidade do Algarve.
2017 - 2019. OBSERVE - Observatório de sustentabilidade da região do Algarve para o turismo. Investigador.
2019/01/01 - 2019/12/31. Research Center for Spatial and Organizational Dynamics, 6817 - DCRRNI ID. Universidade do Algarve.
2012 - 2015. Development of a Reference Model for Quality Management in Portuguese and Brazilian Destinations. Investigador.

Produções

Ait-Bakrim, Abderrahman; Attouch, Hicham; Guerreiro, Manuela; Perez-Aranda, Javier R.. "Examining the relationship between hoteliers’ review site use intensity and hotel characteristics - Moroccan Hotels". Cieo, Research Center Spatial & Organizational Dynamics. http://hdl.handle.net/10400.1/14456
Meghan Claire Beevor; Ana Cláudia Campos; Maria Manuela Guerreiro. 2022. "Storytelling and Experience Design in Heritage Tourism". https://doi.org/10.4018/978-1-6684-3436-9.ch001
Gustavo Quiroga Souki; Alessandro Silva de Oliveira; Maria Manuela Martins Guerreiro; Júlio da Costa Mendes; Luiz Rodrigo Cunha Moura. 2022. "Do memorable restaurant experiences affect eWOM? The moderating effect of consumers' behavioural engagement on social networking sites". The TQM Journal. https://doi.org/10.1108/TQM-06-2022-0200
Guerreiro, Manuela; Henseler, J.; Matos, Nelson. 2021. "Marketing and Design: Intersections and Challenges". Review of Managerial Science.
Perez-Aranda, J.; Guerreiro, Manuela; Da Costa Mendes, J.. 2021. "Drivers of e-WOM intensity: differences between hoteliers’ perception and real reviews". European Journal of Tourism Research, 27: 1-23. https://ejtr.vumk.eu/index.php/about/article/view/2138/463
Jörg Henseler; Manuela Guerreiro; Nelson de Matos. 2021. "The interplay of marketing and design". Review of Managerial Science. https://doi.org/10.1007/s11846-021-00470-z
Istrate, Manuela Alexandra. 2021. "Customer perceptions, experiences and emotions regarding the budget accommodation: Insights from a hostel in Algarve". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/16931
Coelho, Catarina Gonzaga. 2021. "Maping customer experience tips: insights from online museum reviews". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/17439
Rodrigues, Andreia Filipa Fangueiro. 2021. "Comunicação integrada de eventos em resort turístico". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/16924
Guerreiro, Manuela; Mendes, Júlio; Fortuna, Carlos; Pinto, Patrícia. 2020. "The dynamic nature of the city image". Tourism, 68 (1): 83-99. https://doi.org/10.37741/t.68.1.7
Guerreiro, Manuela; Matos, Nelson; Lampreia, Fátima. 2020. "Overtourism: A Systematic Review of Literature". Em Handbook of Research on the Impacts, Challenges, and Policy Responses to Overtourism.
Guerreiro, Manuela; Pinto, Patrícia. 2020. Handbook of Research on Resident and Tourist Perspectives on Travel Destinations.
Nelson de Matos; Julio Mendes; Manuela Guerreiro. 2020. "Experience Economy Domains in Tourism". Em Extending the Knowledge and Understanding of Experiences, 192-207. {IGI. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-3156-3.ch009
Magda Wikesjö; Manuela Guerreiro; Patrícia Pinto; Dália Paulo. 2020. "Measuring Attendees' Cultural Event Experiences". Em Insights From 365 Algarve, 232-248. {IGI. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-3156-3.ch011
Golestaneh, H.; Guerreiro, Manuela (0616-9DC2-CCD3); Patrícia Susana Lopes Guerrilha dos Santos Pinto; Mosaddad, S. H.. 2020. "On The Role of Internal Stakeholders in Place Branding". Trabalho apresentado em t-forum 2020 Global conference, Faro, Portugal.
Sadighha, J.; Guerreiro, Manuela; Patrícia Susana Lopes Guerrilha dos Santos Pinto. 2020. "Experiencing Value Creation/Cocreation in Tourism". Trabalho apresentado em t-forum 2020 Global conference, Faro, Portugal.
Ana Carolina Bender; Guerreiro, Manuela; Bernardete Dias Sequeira; Júlio da Costa Mendes. 2020. "The Hedonic Experience in Heritage Attractions: The Visitor’s Perspective". Trabalho apresentado em t-forum 2020 Global conference, Faro, Portugal.
Guerreiro, Manuela; Henseler, Jörg; Lacerda, A.. 2020. "Design and marketing: Intersections and challenges - Special Issue". Creativity and Innovation Management. https://onlinelibrary.wiley.com/journal/14678691
Bender, Ana Carolina. 2020. "A dimensão sensorial das experiências: uma abordagem qualitativa em contextos patrimoniais". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/15266
Silva, André Ponte. 2020. "Marketing digital: guia prático de apoio à gestão". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/15120
Henseler, Jörg; Guerreiro, Manuela. 2020. "Design and marketing: Intersections and challenges". https://doi.org/10.1111/caim.12412
Fatima Lampreia Carvalho; Manuela Guerreiro; Nelson Matos. 2020. "Overtourism". Em A Systematic Review of Literature, 12-36. {IGI. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-2224-0.ch002
Bender, Ana Carolina. 2020. "A dimensão sensorial das experiências: uma abordagem qualitativa em contextos patrimoniais". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/15266
Henseler, Jörg; Guerreiro, Manuela. 2020. "Design and marketing". https://doi.org/10.1111/caim.12412
Henseler, Jörg; Guerreiro, Manuela. 2020. "Design and marketing: Intersections and challenges". https://doi.org/10.1111/caim.12412
Silva, André Ponte. 2020. "Marketing digital: guia prático de apoio à gestão". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/15120
Cátia Guerreiro; Margarida Viegas; Manuela Guerreiro. 2019. "Social Networks and Digital Influencers: Their Role in Customer Decision Journey in Tourism". https://doaj.org/article/85e24807ee3d4331a3f3a6620d1b0755
Maria Manuela Guerreiro; Cláudia Henriques; Júlio Mendes. 2019. "CULTURAL AND CREATIVE TOURISM: THE CASE OF ‘CELEBRATIONS’ IN THE ALGARVE REGION". https://doaj.org/article/2d0e393669c840b0bc5abf4cd654efcf
Abderrahman Ait-Bakrim; Hicham Attouch; Manuela Guerreiro; Javier R. Perez-Aranda. 2019. "Examining the Relationship between Hoteliers’ Review Site Use Intensity and Hotel Characteristics - Moroccan Hotels". JSOD, 7 (3). https://doaj.org/article/789a1b2cf7444aceaad6e53fbc824c79
Guerreiro, Manuela. 2019. "Insights of User Generated Content in Tourism". Journal of Spatial and Organizational Dynamics, 7 (3).
Mansinhos, Sara Sofia Paixão. 2019. "Relatos de um estágio na Solution Ozone". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/13671
Ponceano, Inês Isabel Barros. 2019. "Um estudo sobre a atratividade da compra online e do serviço drive-hipermercado Jumbo de Portimão". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/12849
Ponceano, Inês Isabel Barros. 2019. "Um estudo sobre a atratividade da compra online e do serviço drive-hipermercado Jumbo de Portimão". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/12849
Shvedchikov, Vladislav. 2019. "Marketing and design intersections: an applied project for ICMD 2018 - international conference on marketing and design". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/14924
Leguisamo, André Motta. 2019. "Estudo dos públicos em equipamentos culturais e seu potencial turístico". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/15026
Manuela Guerreiro, Maria; Henriques, Cláudia; Mendes, Júlio. 2019. "Cultural and creative tourism: the case of ‘Celebrations’ in the Algarve Region". http://hdl.handle.net/10400.1/14447
Mansinhos, Sara Sofia Paixão. 2019. "Relatos de um estágio na Solution Ozone". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/13671
Lopes, Catarina Félix. 2019. "As experiências de consumo em shopping". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/14885
Guerreiro, C; Viegas, Margarida; Guerreiro, Manuela. 2019. "Social networks and digital influencers: their role In customer decision journey in tourism". http://hdl.handle.net/10400.1/14457
Leguisamo, André Motta. 2019. "Estudo dos públicos em equipamentos culturais e seu potencial turístico". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/15026
Lopes, Catarina Félix. 2019. "As experiências de consumo em shopping". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/14885
Shvedchikov, Vladislav. 2019. "Marketing and design intersections: an applied project for ICMD 2018 - international conference on marketing and design". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/14924
Manuela Guerreiro, Maria; Henriques, Cláudia; Mendes, Júlio. 2019. "Cultural and creative tourism: the case of ‘Celebrations’ in the Algarve Region". http://hdl.handle.net/10400.1/14447
Guerreiro, C; Viegas, Margarida; Guerreiro, Manuela. 2019. "Social networks and digital influencers: their role In customer decision journey in tourism". http://hdl.handle.net/10400.1/14457
Ponceano, Inês Isabel Barros. 2019. "Um estudo sobre a atratividade da compra online e do serviço drive-hipermercado Jumbo de Portimão". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/12849
Mansinhos, Sara Sofia Paixão. 2019. "Relatos de um estágio na Solution Ozone". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/13671
Ponte, Francisco Alexandre Chalaça Lopes Da. 2019. "Análise da relação entre a gestão de plataformas de social media e o eWOM: uma perspetiva de gestores hoteleiros em Portugal". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/16733
Joana Gonçalves; Manuela Guerreiro; Júlio Mendes; Luís Nobre Pereira. 2018. "EVENTS BRAND PERSONALITY: INSIGHTS FROM MUSIC FESTIVALS IN PORTUGAL". https://doaj.org/article/aea675ab5c7d4739a0630ec50915dc00
Guerreiro, Manuela; Brás, Nídia; Sequeira, Bernardete; Mendes, Júlio. 2018. "How do residents experience their own festivals? A qualitative approach on meanings and experiences. ". Em The Routledge Handbook of Festivals. Routledge.
Perez-Aranda, J.; Guerreiro, Manuela; Mendes, Júlio da Costa. 2018. "Predictors of positive reviews on hotels: hoteliers' perception". Online Information Review, 42 (2).
Guerreiro, Manuela; Henriques, Cláudia; Mendes, Júlio; Ramos, Célia M.Q.. 2018. "Fado as Popular Culture Expression in the context of a tourist city". Em The Routledge Handbook of Popular Culture and Tourism. Routledge.
Brás, Nídia; Mendes, Júlio; Guerreiro, Manuela; Sequeira, Bernardete. 2018. "How do residents experience their own festivals? A qualitative approach to meanings and experiences". Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315186320
Dijk, Denise Van. 2018. "Defining marketing-as-practice and identifying marketing tools used by practitioners in the Algarve". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/12209
Makarova, Anna. 2018. "How events can influence in the customer experience at Out of the Blue Hostel: an internship storytelling". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/13570
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Mendes, Júlio; Pinto, Patrícia; Manuela Guerreiro, Maria; Silva, João Albino. 2010. "The tourist experience: Exploring the relationship between tourist satisfaction and destination loyalty". http://hdl.handle.net/10400.1/4517
Mendes, Júlio; Pereira, Luis Nobre; Manuela Guerreiro, Maria. 2010. "Measuring Tourists Happiness: the case of the Algarve".
Mendes, Júlio; Manuela Guerreiro, Maria; Pinto, Patrícia. 2009. "Sustainable planning for community venues". CAB International. http://hdl.handle.net/10400.1/4584
Vale, Sandra Cristina Ribeiro do. 2009. "Turismo, marketing e novos residentes: o caso de Almancil". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/10626
Mendes, Júlio; Manuela Guerreiro, Maria; Pinto, Patrícia. 2009. "Sustainable planning for community venues". CAB International. http://hdl.handle.net/10400.1/4584
Vale, Sandra Cristina Ribeiro do. 2009. "Turismo, marketing e novos residentes: o caso de Almancil". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/10626
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Patricia Oom Do Valle; João Albino Silva; Júlio Mendes; Manuela Guerreiro. 2006. Tourist Satisfaction and Destination Loyalty intention: A Structural and Categorical Analysis. http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/summary?doi=10.1.1.520.6072
Pinto, Patrícia; Silva, João Albino; Mendes, Júlio; Manuela Guerreiro, Maria. 2006. "Tourist satisfaction and destination loyalty intention: A structural and categorical analysis". http://hdl.handle.net/10400.1/4589
Pinto, Patrícia; Silva, João Albino; Mendes, Júlio; Manuela Guerreiro, Maria. 2006. "Tourist satisfaction and destination loyalty intention: A structural and categorical analysis". http://hdl.handle.net/10400.1/4589
Pinto, Patrícia; Silva, João Albino; Mendes, Júlio; Manuela Guerreiro, Maria. 2006. "Tourist satisfaction and destination loyalty intention: A structural and categorical analysis". http://hdl.handle.net/10400.1/4589
Manuela Guerreiro, Maria. 2004. "Cidade, património e marketing: gestão estratégica da imagem da cidade de Silves". Universidade do Algarve. Faculdade de Economia. http://hdl.handle.net/10400.1/5079
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Guerreiro, Manuela. 2003. "Cidade, património e marketing: gestão estratégica da imagem da cidade de Silves". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/1718
Guerreiro, Manuela. 2003. "Cidade, património e marketing: gestão estratégica da imagem da cidade de Silves". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/1718
Guerreiro, Manuela. 2003. "Cidade, património e marketing: gestão estratégica da imagem da cidade de Silves". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/1718
Guerreiro, Manuela. 2003. "Cidade, património e marketing: gestão estratégica da imagem da cidade de Silves". Mestrado. http://hdl.handle.net/10400.1/1718
 

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